FELNŐTTEK Keresse fel a szakembert, ha úgy érzi, hogy: Önmaga jobb megismerésével motivációit, céljait pontosabban megértené. Ha céljait eredményesebben akarja elérni. Ha úgy érzi, hogy életvezetése, életmódja változtatást igényel. Érzelmeit, indulatait szeretné megérteni
Minden gyermeknek ahhoz, hogy jól teljesítsen az iskolában, megállja a helyét a tanórákon, jól működő részképességekre van szüksége. Egy-egy olyan hétköznapi készség, mint például az írás mögött számtalan agyi, idegrendszeri mechanizmus tökéletes együttműködése szük
Szervezetünket folyamatosan érik ingerek, egyrészt a külvilágból, másrészt saját testünkből. Sokféle csatornán, sokféle inger éri egyszerre testünket, ezek felfogása és összerendezése sokszor nehéz feladatot jelent. Mind az egyes érzékek működésében, mind az érzékletek
Amikor azt hisszük, hogy itt a világ vége, akkor veszi kezdetét egy új kaland, egy új teljesebb, boldogabb élet. Mindenki képes – még egy kilátástalannak tűnő élethelyzetben is – egy megértő és elfogadó útitárs mellett megtalálni a fejlődéséhez, egészségéhez ve
A gyermekterápia jelentősen eltér a felnőttek terápiájától. Legtöbbször a szülő kezdeményezi, az ő hozzáállása befolyásolja a terápia menetét, időtartamát is. Fontos, hogy ne csak a gyermek, a szülő is elfogadja a pszichológust, bízzon benne, ossza meg vele minden kérdés
Pap Ilona, krízistanácsadó szakpszichológus, metamorphoses-meseterapeuta, dinamikus szenzoros integrációs szakember és mediátor vagyok. A Metamorphoses Meseterápiás Módszert szülőanyjától, Boldizsár Ildikótól tanultam és nem is olyan régen, 2018. februárjában avatódtam alkotó
A családokkal való beszélgetésekből – és természetesen megannyi szociológiai, társadalomlélektani, történelmi és pszichológiai felmérésből – kirajzolódik egy jelenségcsomag, amely jóval túlmutat azon, hogy bármelyik szülő, család „hibázna“ a gyerekek nevelése sorá
A biztonság: alapszükséglet „Nem tudok mit kezdeni vele!“ „Nem fogad szót!“, „Nem segít semmiben itthon!“ , „Nem tanul, lóg, nem akar dolgozni sem menni, pedig az egyetlen dolog, amit várnánk tőle, az, hogy tanuljon…“ – Családterápiás munkámban, szülőkonzultác
Szülői attitűdök a tanévkezdés kapcsán Mikor gyermekünk először kerül a szűk család után az intézményes nevelésbe … és belénk hasít, hogy most már nemcsak mi neveljük!!!! Először, fel sem fogjuk! Nagy kalandnak tűnik, de ahogy belépünk az óvoda (bölcsőde) kapuján
Az iskolaérettségről Minden család életében izgalmas változás, amikor egy óvodás kisgyermek az iskolába készülődik. Nagyon fontos, hogy a kisgyermek a megfelelő képességek birtokában kerüljön az iskolába, mert ez meghatározhatja az egész életét, a tanuláshoz való hozzáál
Mozgásterápiákról pár szóban – 2 Ez a cikk a múlt havi cikkem folytatása, melyben a mozgásterápia választás legfontosabb szempontjairól írok. A terápia megvalósulásakor az adott gyermek köré szerveződő együttműködést három igen markáns, egymással összefonódó tényez