ELŐADÓ: Stadler Judit, gyógypedagógus – pszichopedagógus szakvizsgázott
pedagógus, Szülő-csecsemő/kisgyermek konzulens
ELŐADÁS: A szenzoros feldolgozás alapjai és jelentősége a gyermeki fejlődés
szempontjából.
ABSZTRAKT: Miért viselkednek a gyerekek kicsit vagy nagyon eltérően egy – egy
adott helyzetben? Miért elviselhetetlen vagy éppen túlságosan is vonzó számukra egy – egy
hétköznapi inger? Előadásomban a szenzoros feldolgozást szeretném körbejárni, hogy jobban
ráláthassunk, hogyan fejlődik és mi minden befolyásolja ezt a folyamatot; mit tekinthetünk
színes tipikusnak és mikor gondolkozzunk a szenzoros feldolgozás zavarának (SPD) irányába.
ELŐADÓRÓL: Oligofrén – pszichopedagógia szakon végeztem a Bárczi Gusztáv
Tanárképző Főiskolán. Korai fejlesztéssel 2005 óta foglalkozom, és ezen a területen folyamatosan
képzem magam. 2010 óta szervezem és irányítom a Veresegyházi Korai Fejlesztő munkacsoport
szakmai munkáját. 2017 őszétől dolgozom a Madarász utcai Gyermekkórházban a Koragyermekkori
Evés-alvászavar Ambulancia szakmai team tagjaként. Kiemelt érdeklődési területem a szenzoros
feldolgozás fejlődése, sajátosságai a koragyermekkor időszakában.
https://kiskanalkommando.hu/termek/szuloakademia-szakemberekkel/
ELŐADÓ: Balogh Barbara,MotivApp, NextEduTech Kft
ELŐADÁS: Modern jutalomrendszer az osztálytermi motiváció fenntartása érdekében
ABSZTRAKT:
Iskoláknak, pedagógusoknak szóló, egy évig ingyenesen igénybe vehető jutalomrendszert szeretnénk
bemutatni, melynek neve MotivApp. A tanár kollégák játékosan, 21. századi keretek között
motiválhatják diákjaikat úgy a tanulás, mint a helyes magatartás területén, melynek hozadéka az
iskolai stressz és lemorzsolódás csökkenése, az intézményi hírnév növekedése, a
versenyeredmények javulása lehet.
A módszer tesztelése valós keretek között az elmúlt tanévekben általános- és középiskolákban
egyaránt megtörtént. Tetszést aratott mind a diákok, mind a tanárok körében. A résztvevő tanulók
tapasztalatait kérdőívekkel mértük fel, melyekből kiderült, hogy jelentősen csökkent a diákok
szorongása, vizsgastressz mértéke csökkent. Rendszeres tanulás váltotta fel a számonkérések
előtti “kampányszerű” tanulást, a házi, egyéb kiadott önálló feladatok minőségi elkészítése
jelentősen megnőtt, a játékos környezet a pedagógusnak is motiváló volt.
A tesztelésben a Debreceni Egyetem mentortanár szakos hallgatói voltak segítségünkre.
ELŐADÓRÓL: https://motivapp.eu/ https://motivapp.eu/tanaroknak/
ELŐADÓ: Vámos Robi művész-mentor, gyermek coach, a Gyémántbogár Program
alapítója, gyemantbogar.hu
ELŐADÁS: Fura és bátor tehetségek
ABSZTRAKT: Mindenki másképp különleges – hogyan erősítsük a sorba nem illő
gyerekeket? Interaktív előadás az atipikus, tehetséges gyermekek szüleinek.
ELŐADÓRÓL: Vámos Robi művész-mentor, gyermek coach, a Gyémántbogár Program
alapítója. Gyerekkora óta rajzol és sosem hagyta abba. A gyerekrajzoktól a gépészeti terveken és
a Táblácska közismert rajzain keresztül jutott el igazi hivatásához, ami a gyerekek felemelése,
ragyogtatása. Célja, hogy mindenki megtalálja a boldogságát még akkor is, ha ez néha
kifejezetten nehéz. Felkarolja a különlegesebbnél is különlegesebb tehetségeket és az egész
országban tart rendkívüli rajzórákat az iskolákban.
ELŐADÓ: Balatoni József, alias Jocó bácsi: történelemtanár, író, influencer
ELŐADÁS: Egy S más – differenciálás az oktatásban
ELŐADÓRÓL: Balatoni József, Author at Felelős Szülők Iskolája (https://felelosszulokiskolaja.hu/)
ELŐADÓ: Tibenszky Moni Lisa, újságíró, a Felelős Szülők Iskolája alapítója, a
KórházSuli nagykövete
ELŐADÁS: Cimkézés helyett elfogadás
ELŐADÓRÓL: Tibenszky Moni Lisa, Author at Felelős Szülők Iskolája
(https://felelosszulokiskolaja.hu/)
ELŐADÓK: Kravecz Andrea, Rékasi
ELŐADÁS: Robotika és programozás bemutató
ABSZTRAKT: Számítógépes játékok és animáció készítése, a programozás
alapjainak elsajátítása (kezdő és haladó kurzusok, 7-14 éveseknek), 2D és 3D játék
fejlesztése, programozási nyelvek megismerése (haladó kurzus, 13 éves kortól),
ismerkedés a videóvágás és képszerkesztés alapjaival, filmes trükkök és effektek
használata (élménykurzus 10-14 éveseknek), weboldal készítés (haladó kurzus, 14 éves
kortól).
ELŐADÓKRÓL: https://drcodeobuda.hu/
https://www.youtube.com/watch?v=O5PArr0pABs&t=9s
ELŐADÓ: Therneszné Magyari Katalin, intézményvezető, Szalainé Cséfai
Judit, Praznóczi Orsolya, Tóth Judit
ELŐADÁS: Kék világ a Bárczi tagintézményben, ismertető az autista óvodai
csoportról és az iskolai osztályok életéről
ELŐADÓ: Rab Benedek, a Fenntartó képviselője ügyvezető igazgató, DAM
Dunakanyar Alternatív Magániskola (DAM)
ELŐADÁS: A tanulás nyugalma – atipikusan fejlődő gyermekek iskolánkban
ABSZTRAKT: Iskolánk aktív részese a köznevelésnek, nem kíván
elkülönülni, de különbözni igen. Intézményünk programja négy pilléren nyugszik: pozitív
gondolkodás, emberség, szeretet és elfogadás. Igazán erős hidat építhetünk erre a
gyerekek és a felnőtt társadalom közé.
Ennek a szerkezetnek az építésén munkálkodunk közösen gyerekekkel, szülőkkel és
pedagógusokkal, hogy az együtt eltöltött évek igazi fejlődést és szép emlékeket
jelentsenek.
ELŐADÓRÓL: Rab Benedek vagyok, családi vállalkozásunk második generációs
tagja. A fenntartó alapítvány képviselőjeként az ügyvezetői feladatokat látom el. Nap
mint nap azért dolgozom, hogy az iskolában rendelkezésre álljon minden, ami a tanulás
nyugalmát elősegíti. Emellett az iskolapszichológusi munka ellátása a legfontosabb
feladatom, amely pedig a hozzánk járó gyerekek nyugalmát és kiegyensúlyozottságát
biztosítja.
Célunk egy olyan intézmény működtetése, melybe gyermekek és felnőttek egyaránt
bizalommal telve, kihívásokat keresve érkezhetnek minden tanítási napon.
https://damiskola.hu/
ELŐADÓ: Egervári Lilla, gyógypedagógus, művészet-és szocioterapeuta,
Peter Hess hangterapeuta
ELŐADÁS: Terápiás lehetőségek a Zengi-bongi varázsolda hangtálas,
hangszeres fejlesztő csoportban
ABSZTRAKT: Több évtizede dolgozom gyógypedagógusként. Érdeklődésem korán
a terápiás szemlélet felé fordult. Enyhe értelmi sérült és tanulási zavaros gyermekeknek
vezettem képzőművészeti terápiát. Hangtálakkal és hangszerekkel tartom a Zengi-bongi
varázsolda hangtálas, hangszeres fejlesztő csoportomat, mely kiváló lehetőség
autisztikus gyermekek szociális készségeinek fejlesztésére és önkifejezésre is. A
terápia mibenléte, folyamata, lehetőségei a csoportban az előadásom témája.
ELŐADÓRÓL: www.art-terapia.hu
ELŐADÓ: Márkus Krisztina
ELŐADÓRÓL: alapozó terápiát, EEG Neurofeedback tréninget tartok gyerekeknek és
GOH, GMP-diagnosztikával (beszédhallás, beszédészlelés és beszédmegértés vizsgálatával)
foglalkozom. A neurofeedback tréning, vagy másik néven EEG-biofeedback (agyhullám tréning), az
egyik legmodernebb tanulási rendszernek számít napjainkban.
+D4:D8Az agyműködést az agyhullámok monitorozásán keresztül, azok tudatos befolyásolásával
tökéletesíti. Az EEG (elektroenkefalogram), amelyet az agyi elektromos aktivitás mérésére és
monitorozására használunk, lehetővé teszi számunkra, hogy az agy működéséről direkt és
kézzelfogható módon szerezzünk információt, ezáltal „láthatóvá” tegyük az idegrendszer aktuális
állapotát. Az emberi agy számos probléma, pszichés megbetegedés esetében az elvárttól eltérő
agyhullám-mintázatot mutat. A neurofeedback tréning során az eltérő mintázatú agyhullámok
amplitúdójának csökkentését, vagy növelését végezzük. Az idegrendszer az ismétlődő kezelések
(heti 2-3 alkalom) révén képes megtanulni azt az optimális állapotot melynél működése
harmonikussá válik.
Egyrészt egy terápiás eljárás bizonyos tünetekkel járó állapotok javítására, másrészt képessé
teszi az egyént arra, hogy a saját idegrendszerében rejlő tartalékok felszabadításával,
működésének optimalizálásával teljesebb és sikeresebb életet éljen. https://www.ebredovilag.hu/
ELŐADÓ: Lővy-Czegezi Dorottya
ABSZTRAKT: gyere és tudd meg, miként varázsolhatod otthonodat egy
károsanyag-mentes hellyé! Hogyan segítheted természetes eszközökkel az érzelmi és fizikai
jóllétet. Hogyan kerülheted el a betegségeket, vagy gyorsíthatod meg a felépülést a test
természetes folyamatait támogatva. Beszéljünk a koncentráció fokozásáról, a belső egyensúly
megtalálásáról, az emberi kapcsolódásokról, vagy csak a háztartás ügyes-bajos dolgairól!
Asztalomnál egy ingyenes, két perces fizikai- és érzelmi állapotfelmérésre is lesz lehetőség egy
high-tech galvanikus szkenner segítségével.
ELŐADÓRÓL: aromás segítő, illatvarázsló
ELŐADÓ: Gál Dániel, Budai Dobiskola vezető dobtanára, Oaken zenekar dobosa
ELŐADÁS: Vigyél ritmust az életedbe!
ABSZTRAKT: Úgy érzed, hogy nehezen koncentrálsz, vagy mások azt mondják, hogy
hiperaktív vagy? Nehézséget okoz elcsendesedni? Furcsának gondolnak, mert képes vagy a jövőbe
látni, tán egyéb szuper képességed van? Mi nem nézünk hülyének, nem foglalkozunk címkékkel. Itt
mindenki egyenlő. Mi azt a készséget erősítjük fel benned, amiben amúgy is jó vagy. Azon
dolgozunk, hogy a hozzád hasonló, a racionálitásból éppen az érző szívbe lépő keresőknek
segítsünk megtalálni a saját útjukat, ahol kibontakozhatnak és megvalósíthatják önmagukat.
Nálunk az lehetsz aki vagy, vagy akivé válni szeretnél, úgy, hogy közben megváltoztatod a
világod!
ELŐADÓRÓL: https://budaidobiskola.hu/, https://www.youtube.com/watch?v=l03PSaljkKY
ELŐADÓ: Bodnár Károlyné (Kati), gyógypedagógus
ELŐADÁS: Jóga hatása az ADHD-s gyermekekre; szenzoros mozgásfejlesztés
lehetőségei különféle időszakokban
ABSZTRAKT: logopédia: pöszeterápia, szájlégzés és nyelvlökéses nyelés.
Előadás+beszélgetés a szülőkkel / műhelymunka ELŐADÓRÓL: Apró Lépések Fejlesztőház, Pomáz, https://pomazifejlesztohaz.hu/
ELŐADÓK: Potoczki Ferencné, Ági
ELŐADÁS: Tehetséggondozás – “Alkotónapok”
ABSZTRAKT:
1.KÉPZÉSKÓSTOLÓ – háromlabdás gondolkodásfejlesztés Szabó Krisztával Új és újszerű
képzés pedagógusoknak, pszichológusoknak
2. ALKOTÓNAPÍZELÍTŐ -feszültségmentes alkotás öröme Kovács Lola festőművésszel
3. ALKOTÓNAPÍZELÍTŐ programozás „kütyükészítés” – Czoch Andrással
4. ALKOTÓNAPÍZELÍTŐ – nyelvi játékok és gazdasági ismeretek gyermeknyelven
ELŐADÓKRÓL: az Alapítvány Kuratóriumának Elnöke https://tehetsegmuhely.com/
ELŐADÓK: Glied Helga, Czoczh András, Elter András
ELŐADÁS: Inkluzív tehetségfejlesztés digitális alkotópedagógiai
módszerekkel
ABSZTRAKT: A résztvevők megismerhetik a Piarista Kilátó Központban
atipikus fejlődésű és kettős különlegességű gyermekek körében is alkalmazott
alkotópedagógiai módszereket. A műhelymunka során az érdeklődők egy digitális mini
üvegházat építhetnek, miközben közösen gondolkodunk a tehetség, digitalizáció,
fenntartható fejlődés kérdéseiről, valamint a STEAM (S-science, T – technology, E-
engineering, A – arts, M – mathematics) területekben rejlő pályaorientációs
lehetőségekről.
ELŐADÓKRÓL: https://www.kilato.piarista.hu/szolgaltatasok/digitalis-alkotomuhely-foglalkozas/
Atipikus gyermek és családja a közoktatási intézményekben. Nehézségek, problémák,
lehetőségek és örömök
ADHD: kamasz problémák, családi, párkapcsolati nehézségek.
Autista gyermek a családban; kommunikációs és társas készségek fejlesztése; kiszámítható,
protetikus környezet kialakítása; motiváció, jutalmazás.
Tehetséggondozás, nevelési kérdések, kétségek atipikus gyerekeket nevelő családokban;
ADHD, autizmus spektrumzavar szülői szemmel – mit csináljak, hogyan reagáljak?
Érdemes-e szakszolgálathoz fordulni, ha igen, milyen módon, milyen témában? Mikor és hol
érdemes a diagnózis felé elindulni? Kapjon-e a gyermek SNI diagnózist?
Óvodai beilleszkedési nehézségek; miben lehet segítséget kérni az
óvoda/iskolapszichológustól; szenzoros fejlesztés.
Képernyőhasználat a kisgyermekkorban.
https://www.youtube.com/watch?v=IuOZms2VYuk
Autizmus-specifikus támogatások palettája, fejlesztések közötti választás szempontjai
Atipikus fejlődésű/SNI-s gyermekek és a bántalmazás
Segítségnyújtás a sajátos nevelési igényű és a fogyatékkal élő gyermekek és családjuk
számára