Varga-Bozsai Orsolya vagyok
konduktor-tanító, TSMT egyéni és csoportos mozgásterapeuta,
2006-ban diplomáztam a Pető Intézetben. Két évet dolgoztam külföldön központi idegrendszer- sérült óvodás és iskolás gyermekkel, másfél évig képességfejlesztő játszóházban 6 év alatti korosztállyal foglalkoztam. Évek óta dolgozom a Szentendrei/Pomázi Pedagógiai Szakszolgálatban elsősorban korai fejlesztésben, emellett óvodás gyermekek vizsgálatában, ellátásában.
Iker kislányok és egy kisfiú boldog édesanyja vagyok. Nagyon szeretem a gyermekeket, mindig érdekelt, hogy tudok belőlük a mozgáson keresztül minél többet kihozni. A konduktív pedagógia megtanított a kis lépések művészetére, hiszen ezek mentén haladva, ezeket értékelve tudunk fejlődni, fejleszteni.
Amit nyújtani tudok
- az óvodás kortól a második osztály végéig
- Neuro-szenzomotoros szemléletű komplex vizsgálat (LONGIKID, ÁMV)
(egyes életkorokban elvárható mozgásos, kognitív, nyelvi teljesítményt, valamint az idegrendszer érettségét, szenzoros feldolgozási zavar fennállását elemzi) - TSMT egyéni terápia (Tervezett szenzomotoros tréning)
- Tervezett, azaz felmérésen alapulva, annak eredményei alapján egyénre szabott, feladatok sorozata.
- A gyakorlatok nem csak a mozgásfejlesztés célját képezik, a szenzorium (érzékelés) és az egyensúlyozó(vesztibuláris) rendszer fejlesztése is kiemelt figyelmet kap.
- A feladatok szigorúan meghatározott formában, mennyiségben, sorrendben íródnak, edzéselméleten alapulnak. Havonta, kéthavonta változnak a gyermek fejlődéséhez mérten. Fontos a heti mennyiség betartása is.
- Az idegrendszerben az alapokig, az elakadás helyszínéig nyúlunk le, az idegrendszer újrahuzalozása a cél.
- A külvilág ingereinek pontosabb felvétele és a feldolgozás, szervezés, szabályozás elősegítése a TSMT feladata.
- Fejlődést tudunk biztosítani mozgásos, értelmi, pszichés, szociális területeken.
- Megalapozzuk a logopédiai, kognitív terápiákat.
A gyermek leggyakoribb problémái, amelyekben segíteni tudok
- megkésett/eltérő mozgása van/volt, (ügyetlen, esik-kel, koordinálatlan, bizonytalan az egyensúlyérzéke
- éretlen a finommotorikája, grafomotorikája
- tartási/izomtónus-rendellenessége van
- beszédfejlődése akadályozott
- viselkedési/beilleszkedési problémái vannak (nehezített szabályfelismerés, szabálykövetés)
- szorongó/önbizalomhiányos
- feladathelyzetekből való kiszállás jellemzi
- leválások-kötödések dinamikájának eltérései
- autizmus spektrum zavar
- figyelmi nehézségek (figyelme rövid idejű, csapongó, hamar vált tevékenységet)
- hiperaktivitás (ADHD)
- emlékezete nem megbízható, nehezen tanul verseket, dalokat
- gondolkodása, problémamegoldása lassú, nehézkes
- tanulási problémái vannak (olvasási, írási, számolási zavar)
- sajátos nevelési igényű (SNI) gyermek
Varga-Bozsai Orsolya
Konduktor-tanító
TSMT egyéni és csoportos terapeuta
70/5571425
varga.bozsai@gmail.com