Varga-Bozsai Orsolya

Varga-Bozsai Orsi

Varga-Bozsai Orsolya vagyok

konduktor-tanító, TSMT egyéni és csoportos mozgásterapeuta,

2006-ban diplomáztam a Pető Intézetben. Két évet dolgoztam külföldön központi idegrendszer- sérült óvodás és iskolás gyermekkel, másfél évig képességfejlesztő játszóházban 6 év alatti korosztállyal foglalkoztam. Évek óta dolgozom a Szentendrei/Pomázi Pedagógiai Szakszolgálatban elsősorban korai fejlesztésben, emellett óvodás gyermekek vizsgálatában, ellátásában.

Iker kislányok és egy kisfiú boldog édesanyja vagyok. Nagyon szeretem a gyermekeket, mindig érdekelt, hogy tudok belőlük a mozgáson keresztül minél többet kihozni. A konduktív pedagógia megtanított a kis lépések művészetére, hiszen ezek mentén haladva, ezeket értékelve tudunk fejlődni, fejleszteni.

Amit nyújtani tudok

  • az óvodás kortól a második osztály végéig
  • Neuro-szenzomotoros szemléletű komplex vizsgálat (LONGIKID, ÁMV)
    (egyes életkorokban elvárható mozgásos, kognitív, nyelvi teljesítményt, valamint az idegrendszer érettségét, szenzoros feldolgozási zavar fennállását elemzi)
  • TSMT egyéni terápia (Tervezett szenzomotoros tréning)
  • Tervezett, azaz felmérésen alapulva, annak eredményei alapján egyénre szabott, feladatok sorozata.
  • A gyakorlatok nem csak a mozgásfejlesztés célját képezik, a szenzorium (érzékelés) és az egyensúlyozó(vesztibuláris) rendszer fejlesztése is kiemelt figyelmet kap.
  • A feladatok szigorúan meghatározott formában, mennyiségben, sorrendben íródnak, edzéselméleten alapulnak. Havonta, kéthavonta változnak a gyermek fejlődéséhez mérten. Fontos a heti mennyiség betartása is.
  • Az idegrendszerben az alapokig, az elakadás helyszínéig nyúlunk le, az idegrendszer újrahuzalozása a cél.
  • A külvilág ingereinek pontosabb felvétele és a feldolgozás, szervezés, szabályozás elősegítése a TSMT feladata.
  • Fejlődést tudunk biztosítani mozgásos, értelmi, pszichés, szociális területeken.
  • Megalapozzuk a logopédiai, kognitív terápiákat.

A gyermek leggyakoribb problémái, amelyekben segíteni tudok

  •  megkésett/eltérő mozgása van/volt, (ügyetlen, esik-kel, koordinálatlan, bizonytalan az egyensúlyérzéke
  • éretlen a finommotorikája, grafomotorikája
  • tartási/izomtónus-rendellenessége van
  • beszédfejlődése akadályozott
  • viselkedési/beilleszkedési problémái vannak (nehezített szabályfelismerés, szabálykövetés)
  • szorongó/önbizalomhiányos
  • feladathelyzetekből való kiszállás jellemzi
  • leválások-kötödések dinamikájának eltérései
  • autizmus spektrum zavar
  • figyelmi nehézségek (figyelme rövid idejű, csapongó, hamar vált tevékenységet)
  • hiperaktivitás (ADHD)
  • emlékezete nem megbízható, nehezen tanul verseket, dalokat
  • gondolkodása, problémamegoldása lassú, nehézkes
  • tanulási problémái vannak (olvasási, írási, számolási zavar)
  • sajátos nevelési igényű (SNI) gyermek

Varga-Bozsai Orsolya
Konduktor-tanító
TSMT egyéni és csoportos terapeuta
70/5571425
varga.bozsai@gmail.com