
február 17,2017
Mikor kérje pszichológus segítségét?
FELNŐTTEK Keresse fel a szakembert, ha úgy érzi, hogy: Önmaga jobb megismerésével motivációit, céljait pontosabban megértené. Ha céljait eredményesebben akarja elérni. Ha úgy érzi, hogy életvezetése, életmódja változtatást igényel. Érzelmeit, indulatait szeretné megérteni Olvass tovább >

szeptember 03,2019
Pedagógiai fejlesztés
Minden gyermeknek ahhoz, hogy jól teljesítsen az iskolában, megállja a helyét a tanórákon, jól működő részképességekre van szüksége. Egy-egy olyan hétköznapi készség, mint például az írás mögött számtalan agyi, idegrendszeri mechanizmus tökéletes együttműködése szük Olvass tovább >

augusztus 29,2019
Szenzoros integráció fejlesztése
Szervezetünket folyamatosan érik ingerek, egyrészt a külvilágból, másrészt saját testünkből. Sokféle csatornán, sokféle inger éri egyszerre testünket, ezek felfogása és összerendezése sokszor nehéz feladatot jelent. Mind az egyes érzékek működésében, mind az érzékletek Olvass tovább >

augusztus 29,2019
Felnőttek terápiás ellátása
Amikor azt hisszük, hogy itt a világ vége, akkor veszi kezdetét egy új kaland, egy új teljesebb, boldogabb élet. Mindenki képes – még egy kilátástalannak tűnő élethelyzetben is – egy megértő és elfogadó útitárs mellett megtalálni a fejlődéséhez, egészségéhez ve Olvass tovább >

július 31,2019
Gyermekterápia
A gyermekterápia jelentősen eltér a felnőttek terápiájától. Legtöbbször a szülő kezdeményezi, az ő hozzáállása befolyásolja a terápia menetét, időtartamát is. Fontos, hogy ne csak a gyermek, a szülő is elfogadja a pszichológust, bízzon benne, ossza meg vele minden kérdés Olvass tovább >

január 10,2019
Találkozásom a meseterápiával
Pap Ilona, krízistanácsadó szakpszichológus, metamorphoses-meseterapeuta, dinamikus szenzoros integrációs szakember és mediátor vagyok. A Metamorphoses Meseterápiás Módszert szülőanyjától, Boldizsár Ildikótól tanultam és nem is olyan régen, 2018. februárjában avatódtam alkotó Olvass tovább >

december 04,2018
Rendből a szabadságba
A családokkal való beszélgetésekből – és természetesen megannyi szociológiai, társadalomlélektani, történelmi és pszichológiai felmérésből – kirajzolódik egy jelenségcsomag, amely jóval túlmutat azon, hogy bármelyik szülő, család „hibázna“ a gyerekek nevelése sorá Olvass tovább >

október 25,2018
A következetesség és a keretek fontossága a gyereknevelésben
A biztonság: alapszükséglet „Nem tudok mit kezdeni vele!“ „Nem fogad szót!“, „Nem segít semmiben itthon!“ , „Nem tanul, lóg, nem akar dolgozni sem menni, pedig az egyetlen dolog, amit várnánk tőle, az, hogy tanuljon…“ – Családterápiás munkámban, szülőkonzultác Olvass tovább >

október 04,2018
Szülői attitűdök a tanévkezdés kapcsán
Szülői attitűdök a tanévkezdés kapcsán Mikor gyermekünk először kerül a szűk család után az intézményes nevelésbe … és belénk hasít, hogy most már nemcsak mi neveljük!!!! Először, fel sem fogjuk! Nagy kalandnak tűnik, de ahogy belépünk az óvoda (bölcsőde) kapuján Olvass tovább >

szeptember 06,2018
Az iskolaérettségről
Az iskolaérettségről Minden család életében izgalmas változás, amikor egy óvodás kisgyermek az iskolába készülődik. Nagyon fontos, hogy a kisgyermek a megfelelő képességek birtokában kerüljön az iskolába, mert ez meghatározhatja az egész életét, a tanuláshoz való hozzáál Olvass tovább >

május 16,2018
Mozgásterápiákról pár szóban – 2
Mozgásterápiákról pár szóban – 2 Ez a cikk a múlt havi cikkem folytatása, melyben a mozgásterápia választás legfontosabb szempontjairól írok. A terápia megvalósulásakor az adott gyermek köré szerveződő együttműködést három igen markáns, egymással összefonódó tényez Olvass tovább >

február 17,2017
Mikor kérje pszichológus segítségét?
FELNŐTTEK Keresse fel a szakembert, ha úgy érzi, hogy: Önmaga jobb megismerésével motivációit, céljait pontosabban megértené. Ha céljait eredményesebben akarja elérni. Ha úgy érzi, hogy életvezetése, életmódja változtatást igényel. Érzelmeit, indulatait szeretné megérteni Olvass tovább >

szeptember 03,2019
Pedagógiai fejlesztés
Minden gyermeknek ahhoz, hogy jól teljesítsen az iskolában, megállja a helyét a tanórákon, jól működő részképességekre van szüksége. Egy-egy olyan hétköznapi készség, mint például az írás mögött számtalan agyi, idegrendszeri mechanizmus tökéletes együttműködése szük Olvass tovább >

augusztus 29,2019
Szenzoros integráció fejlesztése
Szervezetünket folyamatosan érik ingerek, egyrészt a külvilágból, másrészt saját testünkből. Sokféle csatornán, sokféle inger éri egyszerre testünket, ezek felfogása és összerendezése sokszor nehéz feladatot jelent. Mind az egyes érzékek működésében, mind az érzékletek Olvass tovább >

augusztus 29,2019
Felnőttek terápiás ellátása
Amikor azt hisszük, hogy itt a világ vége, akkor veszi kezdetét egy új kaland, egy új teljesebb, boldogabb élet. Mindenki képes – még egy kilátástalannak tűnő élethelyzetben is – egy megértő és elfogadó útitárs mellett megtalálni a fejlődéséhez, egészségéhez ve Olvass tovább >

július 31,2019
Gyermekterápia
A gyermekterápia jelentősen eltér a felnőttek terápiájától. Legtöbbször a szülő kezdeményezi, az ő hozzáállása befolyásolja a terápia menetét, időtartamát is. Fontos, hogy ne csak a gyermek, a szülő is elfogadja a pszichológust, bízzon benne, ossza meg vele minden kérdés Olvass tovább >

január 10,2019
Találkozásom a meseterápiával
Pap Ilona, krízistanácsadó szakpszichológus, metamorphoses-meseterapeuta, dinamikus szenzoros integrációs szakember és mediátor vagyok. A Metamorphoses Meseterápiás Módszert szülőanyjától, Boldizsár Ildikótól tanultam és nem is olyan régen, 2018. februárjában avatódtam alkotó Olvass tovább >

december 04,2018
Rendből a szabadságba
A családokkal való beszélgetésekből – és természetesen megannyi szociológiai, társadalomlélektani, történelmi és pszichológiai felmérésből – kirajzolódik egy jelenségcsomag, amely jóval túlmutat azon, hogy bármelyik szülő, család „hibázna“ a gyerekek nevelése sorá Olvass tovább >

október 25,2018
A következetesség és a keretek fontossága a gyereknevelésben
A biztonság: alapszükséglet „Nem tudok mit kezdeni vele!“ „Nem fogad szót!“, „Nem segít semmiben itthon!“ , „Nem tanul, lóg, nem akar dolgozni sem menni, pedig az egyetlen dolog, amit várnánk tőle, az, hogy tanuljon…“ – Családterápiás munkámban, szülőkonzultác Olvass tovább >

október 04,2018
Szülői attitűdök a tanévkezdés kapcsán
Szülői attitűdök a tanévkezdés kapcsán Mikor gyermekünk először kerül a szűk család után az intézményes nevelésbe … és belénk hasít, hogy most már nemcsak mi neveljük!!!! Először, fel sem fogjuk! Nagy kalandnak tűnik, de ahogy belépünk az óvoda (bölcsőde) kapuján Olvass tovább >

szeptember 06,2018
Az iskolaérettségről
Az iskolaérettségről Minden család életében izgalmas változás, amikor egy óvodás kisgyermek az iskolába készülődik. Nagyon fontos, hogy a kisgyermek a megfelelő képességek birtokában kerüljön az iskolába, mert ez meghatározhatja az egész életét, a tanuláshoz való hozzáál Olvass tovább >

május 16,2018
Mozgásterápiákról pár szóban – 2
Mozgásterápiákról pár szóban – 2 Ez a cikk a múlt havi cikkem folytatása, melyben a mozgásterápia választás legfontosabb szempontjairól írok. A terápia megvalósulásakor az adott gyermek köré szerveződő együttműködést három igen markáns, egymással összefonódó tényez Olvass tovább >